Podejmij wyzwanie “Naukowego wisielca”

Mam dla Was gierkę. Zasady są proste, ale stawka olbrzymia. Jeśli wykażecie się wiedzą, możecie uchronić kota Schrödingera przed trafieniem do kwantowego limbo.

Jak doskonale wiecie, od jakiegoś czasu dzielę swój czas między dalszym pisaniem o fizyce i zdobywaniem nowych kwalifikacji. Kolejnym punktem na mojej liście było rozpoczęcie nauki JavaScript, co też uczyniłem, a w ramach praktyki popełniłem małą gierkę. Jest to wariacja znanego i lubianego “Wisielca”. Podobnie jak w oryginale, zadaniem gracza pozostaje odgadnięcie zakrytego słowa, poprzez wskazanie właściwych liter. Różnica polega na tym, że w tym wisielcu hasła mają charakter naukowy, a ofiarą błędnych odpowiedzi nie będzie człowiek z pętlą na szyi, lecz nieszczęsny kot wsadzony do pudła wraz z mechanizmem uwalniającym truciznę w razie rozpadu atomu.

Na razie w bazie znajduje się trzysta haseł, z zakresu fizyki, astronomii, matematyki, chemii i biologii (rzecz jasna z nadreprezentacją tych pierwszych). Dla urozmaicenia, gra zapisuje punkty za każde odsłonięte hasło z rzędu, zerowane przy pomyłce. W związku z tym, ciekawy jestem ewentualnych rekordów. Jako intro możecie potraktować poniższą, klimatyczną animację. ^^