AstroGify #2

Po co czytać, kiedy można sobie popatrzeć na gify? Najwyższa pora na drugą porcję animowanych obrazków, ilustrujących niecodzienne zjawiska oraz wydarzenia z zakresu fizyki i nie tylko.

Przebywająca na pokładzie Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS) Karen Nyberg, pokazuje jak trudnym zadaniem wobec braku grawitacji, jest umycie włosów.
Widok z okna promu kosmicznego wchodzącego w atmosferę przy prędkości 24 tys. km/h.
Animacja w przejrzysty sposób pokazuje 9‑letnią podróż sondy New Horizons, z Ziemi na krańce Układu Słonecznego.
Test silnika RS-25, który będzie podstawą napędu rakiet SLS.
Obrazowe umiejscowienie dwóch największych gruzowisk Układu Słonecznego: Pasa Głównego oraz Pasa Kupiera (za: How the universe works? Finding Proof of the Kuiper Belt).
Modelka Kate Upton podczas nietypowej sesji, na pokładzie pikującego w dół samolotu (za: Kate Upton’s Sports Illustrated Swimsuit 2014 zero gravity shoot).
Bardzo dosłowne przedstawienie pytania o to “ile waży kilogram pierza” (za: Limmy’s Show. Kilogramme).
Zarejestrowane przez Solar Dynamics Obserwatory “tornado”. Plazmowa anomalia miała rozmiary pięciokrotnie większe od naszej planety.
Polerowanie dużego teleskopowego zwierciadła w Obserwatorium Stewarda w Arizonie.
Porównanie rozmiarów Marsa i Ziemi.
Tak wyglądały ziemskie testy marsjańskiego łazika Curiosity (za: Mission To Mars Challenge, prod. Nova).
Wizualizacja startu rakiety Ares, która pierwotnie miała posłużyć przy załogowej wyprawie na Marsa. Prawdopodobnie zastąpi ją bliźniacza rakieta SLS (za: Misja na Marsa, prod. BBC).
Oto ile nowych planetoid poznaliśmy w ciągu ostatnich kilku dekad.
Zapłodnienie komórki jajowej metodą in vitro.
Artystyczna, rysunkowa wizualizacja procesu ewolucji stworzona na potrzeby jednego z odcinków klasycznego “Cosmosu” Carla Sagana.
Białe krwinki rozprawiają się z ciałem obcym.
Być może tak będzie wyglądać z perspektywy ziemskich obserwatorów eksplozja oddalonej o 460 lat świetlnych Betelgezy (za: Kosmos. Śmierć nadolbrzyma).
Sowieccy kandydaci na pierwszych kosmonautów oglądają silniki rakiety R‑7.
Fragment wydania specjalnego amerykańskich wiadomości z października 1957 roku. Dziennikarze ze zgrozą tłumaczyli jak wyglądało wyniesienie na orbitę pierwszego Sputnika.
Tak rozprzestrzeniała się radioaktywna chmura po katastrofie w Czarnobylu z 1986 roku.
Wizualizacja powierzchni Charona (największego księżyca Plutona), wykonana na podstawie zdjęć dostarczonych dotychczas przez sondę New Horizons.
Poprzedni odcinek znaj­dzie­cie tutaj. Jeśli chcecie aby kolejne paczki gifów poja­wiały się regu­lar­nie… Wiecie co musicie. 🙂 podpis-czarny